• 30 czerwca 2022

3 kroki do stworzenia idealnego letniego smoothie

Śniadanie może być ciężkie. Po kilkukrotnym naciśnięciu drzemki nie ma zbyt wiele czasu na przygotowanie wykwintnego posiłku. Wejdź: smoothie. Nie wymagają skomplikowanych przygotowań, łatwo je przygotować, a do tego są pożywne i przyjemne do popijania na początek dnia.

Wszyscy jednak doświadczyliśmy mniej niż satysfakcjonującego smoothie. Czasami są pyszne, ale po dwóch godzinach od ich przygotowania burczy w brzuchu. Innym razem są jaskrawo zielone i wyglądają "zdrowo", ale ich smak jest nieco bardziej trawiasty. Co więc decyduje o dobrym smoothie?

Dla nas sprowadza się to do trzech czynników: powinien być odżywczy - dostarczać organizmowi paliwa - a jednocześnie świetnie smakować. Aby to osiągnąć, idealny smoothie powinien zawierać zrównoważoną ilość węglowodanów, tłuszczu i białka, tak jak każdy inny posiłek. Można to łatwo osiągnąć, wykonując kilka prostych kroków:

Krok 1: Wybierz produkty, wybierz smak.

Użycie mrożonych owoców pozwoli Ci uzyskać gęsty, kremowy smoothie bez konieczności użycia lodu. Jeśli wolisz smoothie bardziej przyjazne dla słomek, użyj świeżych owoców. Dobrą zasadą jest umieszczenie w smoothie w sumie jednej filiżanki owoców, ale zawsze można to dostosować do własnych preferencji smakowych i konsystencji. W większości smoothie używa się bananów, ponieważ zapewniają one słodycz i kremową konsystencję. Użyj 1 całego banana, jeśli jest to jedyny owoc, którego zamierzasz użyć, lub połącz ½ banana z ½ szklanki innego owocu. Pomyśl o jagodach, mango, ananasie itp.

Pro-rada: Kupuj mrożone owoce! Mają one tyle samo, jeśli nie więcej witamin i minerałów, co świeże owoce, ponieważ są zamrożone zaraz po zebraniu, co znacznie spowalnia rozkład składników odżywczych. Możesz też kupić, obrać i zamrozić dużą kiść bananów, aby wykorzystać je w razie potrzeby. Możesz nawet wrzucić przejrzałe kiści do zamrażarki tuż przed tym, jak staną się zbyt brązowe, by je zjeść!

Krok 2: Mądrze wybierz płynną bazę.

Najlepiej byłoby, gdyby płynnym składnikiem smoothie był napój zawierający białko. Dzięki temu dłużej zachowasz sytość i unikniesz uczucia senności, które może pojawić się po wypiciu smoothie przygotowanego na bazie wody lub soku. Mleko sojowe i mleko krowie są idealne, ponieważ zawierają najwięcej białka. Unikaj mleka migdałowego, owsianego lub innych produktów mlecznych, chyba że używasz jogurtu lub odżywki białkowej (patrz krok 3!).

Krok 3: Ostatnie szlify

Wybierz 2-3 dodatki, które dodadzą więcej smaku i tłuszczu, dopełnią posiłek i sprawią, że będziesz syty przez wiele godzin. Dostępne opcje to:

  • Garść szpinaku lub jarmużu, aby zapewnić porcję warzyw! Nie przesadzaj z ilością, aby uniknąć trawiastego posmaku. Pro tip: kup w sklepie zieleninę z wyprzedaży (w plastikowych muszlach małży) i włóż ją bezpośrednio do zamrażarki. Zachowają świeżość o wiele dłużej i można je zamrozić, jeśli będziesz je blendować!
  • Masło orzechowe doda do Twojego smoothie wspaniałego smaku i tłuszczu, dzięki czemu będziesz syty na dłużej. Ogranicz je do 1-2 łyżek, aby nie było zbyt mocne.
  • Płatki owsiane zawierają błonnik, który pomaga utrzymać sytość. Użyj około ¼ filiżanki na jeden smoothie. Błonnik zawarty w owsie tworzy w płynach żel, więc im dłużej smoothie będzie leżało po zmieszaniu z owsem, tym będzie gęstsze.
  • Nasiona chia i lnu również dostarczają błonnika i tłuszczów Omega-3!
  • Białko w proszku również może pomóc w utrzymaniu sytości i zadowolenia, ale jest ono konieczne tylko wtedy, gdy lubisz jego smak lub używasz jednego z niskobiałkowych mleczek wymienionych w kroku 2.
  • Jogurt również dodaje białka, ale pamiętaj o dodaniu do mieszanki dodatkowego płynu, aby uniknąć sytuacji, w której smoothie jest zbyt gęste, by można je było dokładnie zmiksować.
  • Do smoothie można również używać warzyw nieliściastych, co daje doskonałe rezultaty. Jeśli warzywa mają się zepsuć, a wiesz, że nie wykorzystasz ich wystarczająco szybko, włóż je do woreczka do przechowywania i wrzuć do zamrażarki, zamiast wyrzucać. Smoothies to świetne miejsce na schowanie kilku różyczek brokułów, które w przeciwnym razie mogłyby się zmarnować. Brokuły, kalafior i marchew zawsze sprawdzały się u mnie najlepiej!
  • Aby dodać odrobinę słodyczy do smoothie, spróbuj dodać około ½ łyżeczki ekstraktu z wanilii. Daktyl lub dwa z pestką również mogą osłodzić Twój miks!

Łatwo jest mieszać i łączyć te składniki, aby uzyskać różne kombinacje, ale znalezienie idealnej mieszanki może wymagać kilku prób i błędów!

Share :

Może Cię zainteresować

Paliwo dla wydajności

Wiele osób rozpoczyna nowy rok z zamiarem poprawy wyników ćwiczeń. Sposób odżywiania organizmu ma wpływ na...